Идеје заговорника пројектне наставе Џона Дјуиа и његових настављача, Х.Килпатрика и других,задњих деценија су постале опште признате и прихваћене у образовним системима.Овај велики замах и пракса дали су аргументе о предностима пројектне наставе у односу на класичну,као и о до сада уоченим недостацима ове наставе.
Неке од предности пројектне наставе су:
-стицање примењивих знања;
-квалитетније разумевање садржаја који се изучава;
-ученик је активни учесник постављен у средиште наставе,која се прилагођава његовом ритму и способностима;
-ученик стиче комуникацијске вештине и знања;
-ученик стиче способности потребне за тимски рад;
-трајност знања стечених икуственим учењем,развој и увежбавање виших когнитивних функција;
-мотивисаност ученика за учење;
-задовољство рада;
-бољи и свеобухватнији начин оцењивања ученика,ученицима се из такве оцене пружа потпунија повратна информација;
-развија способности ученика да критички процењују свој и рад других учесника.
Недостаци пројектне наставе:
-захтевнија је за ученика и за наставника од класичних облика наставе;
-потребно је више времена за њену реализацију;
-потребно је доста времена и труда за њено дизајнирање;
-ученици се морају оспособити за нови облик рада;
-често захтева и додатне трошкове;
-оцењивање је теже и одузима више времена:
-прекомерна употреба пројектне наставе доводи до засићења које даје негативне ефекте.
До сада су уочене бројне предности пројектне у односу на класичну наставу, што не значи да ће је она истиснути.Напротив,обе су неопходне.Проблем који се мора решити је у ком проценту треба да учествује пројектна настава,колико часова треба њој да припадне.За сада се,у савременим образовним системима на пројектну наставу издваја око 30% од годишњег фонда часова.Свакако да примењивост пројектне наставе није иста код свих предмета.Потребно је и да наставник бира наставни програм према способностима и интересовањима ученика.Школа ће њеном већом применом више задовољити потребе и друштва и ученика.
Највећа добит школе,која успешно примењује пројектну наставу,је што ученик осећа већу припадности таквој школи и доживљава је као своју.
Зид