Мој први пројекат на блогу корисника Милијана Петровић

         Завод за унапређивање образовања и васпитања и Мајкрософт су у периоду 27. децембра 2011. до 24. јануара 2012. организовали 3 видео-конференције за подршку ауторима радова на конкурсу „Креативна школа 2011/2012“, на којима су наставници добили савете о изради радова од представника Завода за унапређивање образовања и васпитања, Мајкрософта и својих колега који су већ учествовали и победили на досадашњим конкурсима. (погледајте снимке видео конференција ОВДЕ). Пошто сам била активни учесник на све три конференције, то ме обавезало, поред радозналости и жеља,  да се пријавим на КОНКУРС. Тада су наступили проблеми око избора сарадника за тим, а посебно око избора теме. Проучила сам какав рад треба да буде и које критеријуме треба да задовољи и закључила сам да је најбоље да омогућим ученицима да буду активни учесници у изради пројекта.  Изабрала сам тему која одговара по свим тим критеријумима: "Пивот табеле у Excel - у", а то је у ствари техника која замењује сложене формуле са неколико корака помоћу чаробњакаПошто су захтеви конкурса такви да се испоштује више критеријума, избор сарадника је био врло тежак јер су неке колеге одустале при сазнању колико је тежак пројекат. Тако сам изабрала колегиницу Валентину  Пузовић  из Ужица као стручног сарадника у тиму, а из Основне школе у Лајковцу педагога Ивану Костић због искуства које има у раду на овим пројектима.

         Као вођа тима знала сам да скоро све морам да осмислим. Идеје су долазиле свакодневно, али сам прво направила план рада: шта треба да припремим за ученике, када и како то са њима да обрадим и како све то да упакујем у једну презентацију, по захтевима конкурса. Одмах сам на школском Moodle систему (http://sskolala.edu.rs/moodle/отворила курс: "Пивот табеле у Excel - у", коме можете приступити у улози: gost и погледати како смо радили пројекат. Све што је постављено на том курсу и што је урађено са ученицима задовољава строге захтеве конкурса и главну тему: "Критичко мишљење". Дешавања у учионици су била посебна, деца су са задовољством учествовала у изради пројекта. Имали смо и поделу у групе, мултимедијалну израду докумената,  анкету, домаће задатке,истраживачки рад, решавање укрштенице и квиза, учешће на форумима, решавање тестова и друго. Подела задатка међу ученицима је била одлична јер су према својим склонистима изабрали "сниматеља и фотографа"  Жилета и Ђорђа, носиоце задатка: Љиљу, Нору и Андреју а остало су равноправно поделили. Све што смо урадили заједно или појединачно било је подвргнуто анализи да ли је добро, да ли задовољава све критеријуме, треба ли нешто променити и слично. Посебно су занимљиви коментари са форума где су ученици писали како могу да примене то што су научили на курсу. Тако је нпр. Андреја написала да је помогла тати да реши неке задатке на послу употребом пивот табела. Ученици су на занимљив начин савладали тешку  тему. Стекли су прво искуство у изради пројекта и заинтересовали су се за овакав начин рада. 

          Мени је рад на овом пројекту много значио. Научила са да руководим тимом, да делим послове, да слушам друге, да их саветујем и исправљам, а и они мене,  да поштујем правила и рокове, да планирам до детаља шта треба радити и које технике треба применити,  да примењујем савремене методе у раду. Стекла сам велико знање, тражећи материјале на Интернету и у размени са члановима тима, а и од ђака. Оно што је најважније, ученицима сам показала да се може учити другачије уз пуно поверење и поштовање.

                                       Сада са нестрпљењем очекујемо резултате конкурса.  

                                                  



Зид

Без коментара
Морате да се пријавите да бисте оставили коментар

Чланак

од Милијана Петровић
Додато апр. 27 '12

Ознаке

Rate

Ваш рејтинг:
Total: (1 rates)

Архива