Фокус наставе енглеског језика у државној школи - Енглески језик

Информације о групи

Енглески језик

Група намењена наставницима енглеског језика.
Нада Пуртић сеп. 26 '12
Драге колегинице и колеге,

Будући да сам наставник енглеског језика у једној основној школи у Новом Саду са великим бројем ученика у одељењу, занима ме чему највише посвећујете времена и пажње у настави нашег предмета у вашој школи: граматици, развијању вештина (рецептивних или продуктивних), развијању речника, комуникацији или свему по мало и подједнако? Имате ли неких дилема и потешкоћа у вези са овим питањем и како их решавате?

Волела бих да чујем ваша искуства, мишљења и утиске у вези са праксом и других колега који раде са вама, а не само ваше лично.

Хвала унапред.

Нада Пуртић
Драга Надо, мислим да сви ми желимо да на нашим часовима ученици подједнако развијају све језичке вештине и да овладају граматиком енглеског језика. Наравно да то није једноставно и постићи јер углавном радимо у одељењима са пуно ученика. Ја радим у средњој стручној школи и, уз велике групе, имам и проблем да ученици долазе у средњу школу са врло различитим предзнањем. Свесна да се већина њих неће озбиљно бавити језиком али да им је преко потребан у будућем животу, пре свега се трудим да им обогатим вокабулар и оспособим за комуникацију. Трудим се да не запоставим ниједан аспект али... Чини ми се да, кад се осврнем, најмање радим на развоју вештине писања. Једноставно, не стижем да се озбиљније посветим томе. 

Састав ученика моје школе је такав да већина није посебно заинтересована за учење. Сами кажу да воле да долазе у школу због дружења. Зато је, изналажење начина да их мотивишем да раде оно што ми одузима највише енергије. И док ми углавном успева да већину заинтересујем за рад на часу, чињеница је да код куће једва и погледају оно што смо радили. Малобројни редовно раде домаће задатке иако се трудим да их не преоптеретим њима. Редовно им препоручујем едукативне сајтове, направила сам и блог али...

Но, како волим свој позив и рад са тинејџерима, не одустајем!

Поздрав, Гордана

Поштоване колегинице,
Исте проблеме делимо. Као што сте већ навели , проблем рада у средњој стручној школи јесте  предзнање , тј.недостатак истог, зато се трудим да у првој години , кренем од почетка . Трудим се да развијам све језичке вештине , Ипак , највише пажње посвећујем једнако граматици али и развијању вокабулара , што ми омогућавају одлични уџбеници , и у њима додатни материјали ;  затим је  ту развој , како кажемо "listening skills" ,а онда ,  комуникацијске вежбе , где већ наилазим на проблеме . Проблеми су бројни - недовољно предзнање,  недостатак времена ,незаинтересованост ученика или то да  се нису сусретали са појмом рад у групи или пару . Када се узме у обзир то да  у одељењима има преко 30 ученика , увиђате немогућност контроле свих учесника, те се јавља употреба матерњег језика , ученици не учествују у раду ...Од када смо у школи добили фонолабораторију , мало је боља ситуација , постоји могућност контроле, утицаја , исправљања грешки у датом моменту а да ученици нису ни свесни да су праћени .  Највећи и још увек нерешени проблем ми је развој вештина писања .Приликом вежби на самом часу пролазимо заједно фазе писања састава , али када је потребно сами то да ураде , понављају исте ствари ...
У овом позиву нема одустајања , слажем се Гордана .Кључно решење је  мотивисати ученике , за то треба времена , средстава  али и одговарајући програми за рад , прилагођени ученицима  , у мање бројним одељењима .

Поздрав, Ивана


Поштоване колегинице,
предајем енглески у млађим разредима у две основне школе и могу пренети моја искуства. Највише времена посвећујем развијању комуникативних вештина пошто сматрам да је то и главни циљ учења језика-комуникација на страном језику. У млађим разредима граматиком је једнако важно овладати и рецептивно и продуктивно, мада се више пажње поклања рецепцији. Трудим се да изаберем добре уџбенике који ће мојим ученицима бити интересантни у смислу тема и вокабулара у оквиру те теме. И мени се, као и Гордани, чини да се најмање бавим писањем-углавном се то своди на преписивање текстова или писање реченица у оквиру граматичког вежбања. Ученицима тешко пада преписивање реченица са табле, али, чини ми се, највише воле listening-посебно када је слушање CD-а у питању.
Толико од мене!
Поздрав свима!
Драге колегинице,

сложићу се са вама да се писањем најмање бавмо на часовима јер нам просто за ту област недостаје времена. Мени лично су на часовима приоритет комуникативне вештине јер верујем да је комуникација на страном језику суштина учења неког језика.Међутим с' обзиром да радим са ученицима у млађим разредима али и у старијим покушала сам да пронађем неко решење да бих надоместила мањак времена на часовима и својим ученицима старијих разреда увела писање. Ево до чега сам дошла: како већина ученика активно користи интернет (имају своје е-mail адресе, профиле на друштвеним мрежама) и доста времена проводе везани за компјутер, решила сам да то искористим у сврху учења језика.Отворила сам посебну е-mail адресу, поделила је ученицима почела да им задајем задатке кроз које ће вежбати писање. За сада се то показало као прилично продуктивно па вам предлажем да уколико сте у могућности испробате ову методу. 

Поздрав свима

Зорана

Нада Пуртић сеп. 30 '12
Хвала вам пуно свима на одговорима. Ред је да и ја напишем своја искуства кад сам већ започела тему и дискусију :)

И ја се трудим да што више распоредим и равномерно развијам вештине и знања ученика, али ми је најтеже са говором због великих група. Зато бих замолила Јелену и Зорану да нам наведу којим активностима развијате комуникацијске вештине својих ученика.

Такође ми је занимљиво, али у исто време и потпуно разумљиво, да за писање имате мање времена. У основној школи се раде кратке и слатке писмене активности и ја у њима баш уживам, а надам се бар мало и ђаци :) Мислим да су моју ђаци најбољи у ревептивном вештинама, слушању и читању, јер у великим групама то доста добро може да се организује и вежба.

Посебно ме радује што видим и примере интегрисања технологије у наш предмет ради веома важног елемента - мотивације ученика и приближавања градива путем њима блиских медија.

Хвала вам још једном на учешћу и одговорима.
Форумску поруку уредио је Нада Пуртић сеп. 30 '12
Надо,
напомињем да предајем у млађим разредима. Још при уласку у учионицу ученицима поставим пар питања 'да се раскраве' и охрабрујем их да одговоре, нпр.How are you today? What's the weather like? Are you hot/cold?... Од активности најчешће изводимо role play на задату ситуацију, рецимо Сусрет на улици или У продавници где ће ученици упoтребити вокабулар и граматичке конструкције које су обрадили у оквиру дате теме било да је то Храна (Do you like apples?- Yes, I do.)или Породица (Have you got a brother?-No, I haven't.). Важно је да остали ученици све то лепо слушају и да буду охрабрени да и сами кажу коју реченицу на задату тему. Сматрам да ће ученику сутра бити безначајно или мало значајно ако зна како се гради Present Continuous Tense, а да не зна на пример да одговори на просто питање What are you doing now? Значи што више разговора, питања,... зато што је теорија без праксе у учењу страног језика (а и других предмета) неодржива.
Поздрав свима и волела бих да чујем и нека друга искуства или утиске када су часови млађих разреда у питању!
Марија Јовић окт. 3 '12
Здраво свима,


Предајем у основној школи у свим разредима и углавном радим у неподељеним одељењима са по 2 или 4 разреда. Мој највећи проблем је да све стигнем. Да ли ја пуно хоћу или је градиво преобимно, то се често питам. А можда и чињеница да за 45 минута морам да радим са 2 или 4 разреда такође утиче на квалитет мог рада, тако да бих се ја тренутно радо мењала за ту велику Надину групу коју чини један разред :) . 

Ја се трудим да развијем све вештине и да се дотакнем свега, али то ми не успева увек. Радим на вокабулару, граматици, читању.. глумимо, користимо технологију итд. Када је писање у питању ту крећем већ од трећег разреда са мини саставима којима заокружујемо наставну тему, затим их илуструју и каче на пано. У вишим разредима често на крају теме имамо неки пројекат или прављење постера, па и ту пишу, али и у радним свескама имају додатно материјала да пишу и одговарају на питања. Недостаје ми времена за конверзацију. Радимо на томе, али реално би требало још на томе да радимо. Уколико ученици међусобно разговарају у току неке активности, онда су ту разлике у нивоу знања, јер се код куће јако мало учи и онда се код неких гомила знање, а код других незнање. Граматици посвећујем више пажње него што желим из једног разлога: од скоро свих мојих ученика када оду у средњу школу, нарочито неку где по правилу иду бољи ученици, тражи се да граматику познају одлично. Да не би имали проблема, осећам потребу да им помогнем и да их добро припремим за тај ,,граматички изазов". 


И да додам да ми је избор уџбеника јако битан и да мора да буде богат и садржајан, али и леп и деци занимљив. У нижим разредима ми пуно значи ЦД ром који иде уз уџбеник.

Форумску поруку уредио је Марија Јовић окт. 3 '12
Хвала, Марија! Твоју тежњу да све постигнеш апсолутно разумем зато што и сама радим у комбинованим и неподељеним одељењима млађих разреда. У данима када имам чиста одељења просто уживам!
Поздрав!

Drage kolege,

 

Obzirom da se u našoj školi u poslednje vreme puno priča o standardima i predstojećem nadzoru,a da standardi zvanično za engleski jezik nisu definisani-da li je ko od vas možda sačinio standarde i da li ste ih uvrstili u svoje planove i pripreme?Svaka informacija je dobrodošla!

Standardi  za  jezike  još  nisu  urađeni,ne  pravimo ih mi  sami,nego  nam se  nameću.Imala sam prilike da vidim  standarde  iz  drugih  predmeta i sve se svodi na šablon ,a ne suštinu.Zato  uživajte  dok nam ne uvedu  standarde!
Морате бити члан групе да бисте писали поруку.