Основе електротехнике (I и II) у средњој школи - Електротехника

Информације о групи

Електротехника

Разматраћемо проблеме из ове области.
Предајем основе електротехнике  већ више година , и оно што примећујем је, да је успех ученика све гори и гори. Рецимо на писменом се дешава да се јави по двадесетак и више јединица ( пре тога вежбамо сличне примере задатака ). Ако и поновим писмени, резултати су слични тј. поражавајући. Каква су ваша искуства ?
Пробајте са диференцираном наставом,ја имам позитивна искуства јер тада деца са различитим нивоима знања постигну задовољавајуће резултате.
Прошле школске године сам предавала ОЕТ2 (школа је мала па се предмети које предајемо мењају скоро сваке године) и ситуација је била слична као код Јасминке. Ученици долазе у средњу школу са веома ниским нивоом знања, а ако им због мањка ученика у средњим школама оставимо сличне захтеве биће све горе. Наставници стручних предмета су дежурне бабароге.

Као и у многим другим школама и код нас се у сваком разреду нађе неколико вредница на једној страни, и већина на другој. 

Шта је донело мали помак код нас? 

Супруг и ја смо почели да користимо мудл, прво на бесплатном домену, а потом смо закупили простор на интернету за свој сајт. Постављамо наградне задатке на курсевима и увек има оних који хоће да раде и међу онима који нису активни на часу (нажалост много мање него што смо у стару очекивали).

Када је пре две године предавао ОЕТ1 супруг им је дао задатак да направе мотор при обради магнетизма  (за 10% на оцену) сви су направили своју верзију мотора једносмерне струје http://viseodigre.wordpress.com/2012/01/26/177/.

Ја сам предавала Рачунарску графику и мултимедију па сам покушавала да пратим програм ОЕТ1. При изради анимација и презентација су решавали задатке из ОЕТа, правили анимације рада електричних кола, презентације решавања електричних кола, решавања система једначина применом детерминанти и сл. 
Ево како је Стеван повезао рачунаре и мултимедију  http://stevanpetrov.wordpress.com/2012/09/08/time-4-design-create-own-theme-for-lottogame2-5-in-gimp/.

ОЕТ1 сада има вежбе, можда не би било лоше да их пустите да сниме вежбе, обраде видео на мултимедији, а са Вама изанализирају шта су радили и због чега. Ђаци веома воле да прикажу себе у и шта знају и умеју, као и одрасли. :)

Ако имате колеге које хоће да сарађују повежите рад.


Слична је ситуација и на другим предметима. На дигиталној електроници сам стартовала као ви, иако ми је на часу деловало да скоро сви разумеју. Радује ме што је неколико ученика који су прошле године били између 1 и 2 почело озбиљније да ради. Активно решавају задатке на мудлу, допуњавају вики, уређују речник и уче да се сналазе на овој платформи. Надам се да ће се ускоро када почну практичније теме више ученика заинтересовати и почети озбиљније да раде.
Ако им омогућите да нешто виде практично, иако није по плану, буду мало заинтересованији.

Морате бити члан групе да бисте писали поруку.