Каква корист и коме од наставних путовања | Форум

админ.
Славица Јурић март 27 '12

Искрено о екскурзијама - позив на дискусију

Видите ли ви икаквог смисла од екскурзија? Каквог? А видите ли користи? Коме  и колико?

Анђелка Танчић март 27 '12
Екскурзије на какве смо навикли немају никаквог смисла: наставници под теретом велике одговорности су превише стегнути, а деца, опет, исувише опуштена, нису на екскурзији да нешто сазнају него да се "за све новце" излудују. Свакако од наставе нема ништа. Ни тамо, ни овде. Читава недеља после прође у опоравку. Корист имају само агенције и организатори. Ако нисмо способни да изменимо концепт екскурзија, не треба пошто-пото да их спроводимо. Са данашњим генерацијама, поготово средњошколцима, ексурзија је постала огроман ризик.
Током целе прошле школске године припреме за екскурзију,а сада се већ увелико припремамо за наредну!Смисао видим,наравно,ученици су видели и сазнали доста новог,неки су први пут били у иностранству.Дружили су се ван устаљених оквира.Из мог угла,велика је то одговорност за нас који их водимо!Признајем да сам одахнула кад смо се вратили!Рекла бих да корист имамо сви јер та нова искуства нам олакшавају даљу сарадњу,поуку извлачимо и из оних добрих и из лоших.То су наше смернице за даљи рад.У сусрет матурској екскурзуји,мислићу позитивно,али веома будно!
Горан Милинчић март 29 '12
Ако се ишта лепо дешава садашњим генерацијама српских средњошколаца, онда је то њихова екскурзија. При том, мислим на школско окружење. Корист од екскурзије имају сви и у томе не видим никакав проблем. Екскурзије се и организују да би сви актери имали корист и, наравно, задовољство. Изгледа да ја имам среће, па радим у школи која добро организује екскурзије и не видим да код нас треба нешто мењати. Треба мењати друге ставри у овој држави: да родитељи ђака имају шансе да раде и зараде, те на тај начин омогуће својој деци да са својом школом, професорима и вршњацима упознају нешто другачије, нешто ново. Једва чекам да са мојим ђацима одем негде напоље! Не плашим се тога, не мислим да ризикујем! Просто, ми се радујемо!:)
Мислим да све више опада интересовање за екскурзије у нашој земљи. Покушавам да нађем одговор зашто је то тако. Можда је зато што су већина места деца постетила већ у основној школи. Други разлог је финансијске природе јер су наше дестинације прилично скупе. У трећој и четвртој години расте интересовање за екскурзије које се изводе у инострансво. Деца воле екскурзије, али је често лош успех разлог због кога им родитељи не дозвољавају. О користи бих једино рекла да је оно духовно задовољство после свега највеће и да се препричава годинама.
Горан Милинчић март 29 '12
Моје мишљење је да би у школи требало повремено организовати једнодневне излете, а добро осмислити две екскурзије ван земље. Нису сви садржаји у Србији виђени, а осим тога, нешто што је добро и лепо, свакако треба и поновити. Школа би требало да озбиљније сними потребе ученика за слободним, ваннаставним, културним, спортским и другим садржајима. Деца имају те потребе. Штета што су замрле ученичке задруге, где би ученици могли да остварују одређене приходе и користе их у рекреативне сврхе. 
Форумску поруку уредио је Горан Милинчић март 29 '12
модератор
Миодраг Јокић март 29 '12
После последње трагиче екскурзије, са двадесет погинулих ученика,тешко је имати позитивно мишљење о екскурзијама.Колега који је предложио једнодневне излете, до четвртог разреда средње школе , изгледа није озбиљно схваћен од релевантних људи.Ја прихватам његову аргументацију и дивим се његовој храбрости.
Горан Милинчић март 29 '12
Нажалост, трагедије се дешавају. Но, не смемо постати фобични...
админ.
Славица Јурић март 31 '12
Јесте, не треба бити фобичан, али не би требало затварати очи пре чињеницама попут ових:
- Ученици често не знају ни где су били, хм... јер су пили. При покушајима да их наставник контролише, отворено се супротстављају образложењем да троше свој новац .
- Постоји ли припрема односно активности пре екскурзије и после екскурзије које нису прикупљање новца и подела фотки на Фејсу? Шта их чини делом ОВ-рада ако не постоје те активности?
- Шта их разликује од туристичких путовања у којима сви имају неку корист: ученици да се издувају, туристичке организације да зараде, хотелијери да не пропадну и још мало продуже своје таворење, директор да узме проценат, наставници да преко дневница зараде за одмор својој деци и себи, родитељи да се одморе...
- Ако покушате да припремите ученике за екскурзију одређеним активностима, а поготово ако им тражите да нешто науче и истражују током екскурзије, сви ће вас гледати као да сте полудели јер постоји прећутан споразум: Ми плаћамо, пустите нас да дивљамо! Та нећу ваљда да те плаћам, а ти још да ме мучиш да нешто научим од виђеног.
- Одлучивање о висини дневница је толико понижавајуће да би било боље да их МП дели по истом аршину и то ћутке. Слично је и са тзв. тендерима и одлучивање за фирму која ће путовање организовати. Притисци од колега да се аутобус напуни, притисци од директора да се одабере одређена фирма...
И тако даље и тако даље.
Много је ружних ствари у вези са екскурзијама да ми се чини да у образовању нема ништа толики антагонизам као што то имају екскурзије и да се у квалитативном и ОВ-смислу не би баш ништа изгубило да не постоје. За школе у природи не мислим исто.
Зорица Сорак апр. 1 '12
Ne vidim baš veliku korist od ovakvih putovanja...Moj sin je osmi razred i vode ih u inostranstvo...
Ја причам о екскурзијама у мојој школи. Код нас није тако. Све неопходне активности се спроводе у припреми екскурзије, деца знају где су била, нема алкохола тако како ви причате...Слична искуства имам и као родитељ у једној другој школи, гимназији. Није добро уопштавати ствари, већ отклањати оно што није добро.
Мислим да су по закону тј. правилнику екскурзије ван земље дозвољене само за 3. и 4. разред средње школе.
Тако је. Само студијска путовања могу да се организују за млађе ученике.
Моје искуство из основне школе је позитивно што се тиче излета и екскурзија. Вршим припреме на нивоу свог одељења од тренутка када сазнам за путовање, а завршавам са том догодовштином недељу-две после реализације истог. Обавезно организујем говорну вежбу, писање састава и прављење одељењског паноа. Мислим да је, поред забаве коју ћемо сви памтити, потребно (и обавезно) знати где смо били :) По мом мишљењу, требало би да се организују предметни наставници и да деца унапред (на конкретним предстојећим активностима) знају да путовање није само луди провод и ко ће дуже остати будан :) Неко спомену дечји новац. Лимитирам износ који могу понети и пратим шта раде с новцем. Наравно, о свему врло директно и конкретно обавештавам родитеље и не либим се да 'утицајнијима' међу њима објасним своје разлоге, па онда заједнички наступамо. Тако је бар досад функционисало :)
Да, заборавих корист, материјалну :) Радо бих је дала некоме да ме ослободи те ноћне море, јер сам 'зентара' у души. Нема новца којим се може платити тај мој стрес.
Јасно је свима да је новац свима у том колу јако битан. То ме не чуди. Међутим, чуди ме што се све завршава преко леђа наставника, и то без пардона. Бар ја то тако видим...
Форумску поруку уредио је Силвана Јовић апр. 5 '12
Ekskurzije su pečat generacije, toliko imaju pozitivnosti da generacije koje su obavile neku ekskurziju kasnije se sećaju više ekskurzije nego celokupnog školovanja. Mislim da je ekskurzija bitnija nego mala matura koju sada upražnjavaju. Generacija koja ne obavi neku ekskurziju kao da nije maturirala . Ekskurzije malih seoskih škola sa planinskih terena poseta urbanih prostora je poseban doživljaj, to su najčešći i prvi susreti sa urbanim prostorom koji učenike tera na još veću poslušnost. Nikada nismo imali problema sa decom i njhovom neposlušnošću jedino tehnički problemi koje bi kasnije ukalkulisali kao poseban doživljaj.
Има ли неко од колега искуство са боравком деце на настави у природи у Чаробном селу код Бање Врујци? Моја школа традиционално организује наставу у природи на Златибору па смо пожелели промену а образовни туризам ми се као концепт веома допада. Сем информација које сам пронашла на сајту Чаробног села збиља би ми значила и ваша искуства при изношењу предлога Већу разредне наставе, Савету родитеља итд.
То је мој крај, дакле округ колубарски. Мислим да нећете погрешити, ако учините тај избор. То је, у ствари, сама бања. Имате све садржаје који су неопходни за реализацију наставе, рекреације и дивнууу храну! :)
У сусрет екскурзији читам Ваша искуства .Сматрам да све зависи од генерације. Исти наставници воде ученике али доста зависи од самих њих , да ли су ту да би научили нешто , упознали нове културе или трошили свој новац и провели се , према својим стандардима. Такође сматрам да доста зависи од стручног водича, он може додатно да заинтересује децу .Битан део припреме је на старешини , тј, припреми за екскурзију. Уколико се овакви услови створе могуће је остварити и образовне и васпитне циљеве и да корист имају сви. Чињенице са "друге стране медаље" упућују на то да је старешина под  стресом, родитељ подноси  финансијски терет , а деци остаје да у годинама које следе препричавају баш те догађаје са екскурзија -за њих најлепша сећања.


И ја сам за екскурзије без обзира на ризик који носе са собом. Слажем се са колегама да је неопходна добра припрема и организаторска али психолошка- мислим на припрему деце. Посебно, је значајна за оне ученике који нису били у прилици да често путују и који вероватно никада више неће посетити неку другу државу или видети нпр. Рим, Праг...
Странице: 1 2 »