Како да добро раде тимови за заштиту ученика од насиља? - Психологија

Информације о групи

Психологија

Група ће се бавити применом психолошких знања у васпитно-образовном процесу.
Горан Милинчић март 27 '12
Обавеза је школе да формира Тим за заштиту ученика од насиља. Међутим, у пракси, нису још увек заживеле како превентивне, тако ни интервентне активности свих чланова тима. Да ли је обука људи у тиму решење?
Код нас у школи постоји група за заштиту ученика од насиља, што значи да је то врло важно питање. У каталогу за стручно усавршавање постоји више акредитованих курсева на ову тему који би могли да нам послуже као обука. Свакако да треба утицати на свест младих људи и спречавати појаве насиља, али треба обучити и наставно особље како се то најбоље ради. 
Горан Милинчић март 29 '12
Мислим да би следећа обука у нашој школи требало да буде са овом тематиком. Надам се томе. 
Горан Милинчић март 31 '12
Две ученице су се потукле на малом одмору, испред улаза школе. Велики број ученика је то гледао, многи су навијали...Али нико није покушао да спречи распламасавање туче. Дежурни професор је био на свом месту...Шта даље? Хајде да заједно решимо овај случај.
Волим што тога дана нисам била дежурни професор, сигурно бих реаговала. А, ако бих проценила да то не могу сама да решим, звала бих школског полицајца и, наравно, директора. Против ученица бих покренула васпитно - дисциплински поступак.  Постоји и она "смешна" страна свега тога, а што је изнето, да су деца навијала. Можда их не треба прекидати у томе, не знам? 
Форумску поруку уредио је Милијана Петровић март 31 '12
Читам моју поруку, па ми се сад чини да можда није довољно јасна. Кад сам споменуо дежурног професора, нисам мислио да и он није реаговао. Напротив. Овде је проблем у томе што ученици нису покушали да смире ситуацију и реагују адекватно. Едукација ученика да не ћуте о насиљу, као и да не буду статични посматрачи истог, је прекопотребна у школама.

Кад се у оваквим случајевима укључује Тим?

Веома је тешко правилно поступити у овим ситуацијама. Деца не виде проблем у насилном понашању других. Ако они то не раде, није важно што ради неко други. Повремено покушавам да на часовима ОС правим Форум-театар. Добила сам ,,скрпљено" одељење у петом. Формирани су од оних који су сами хтели да пређу у ново одељење. ,,Гомила" тешких индивидуалаца, при том још и размажених. Трећу годину смо заједно и тек сада могу да кажем да су заједница. На почетку смо имали овакве ситуације. Форум - театар нам је помогао да видимо грешке. Некада их треба и суочити са оним што су могли, а нису урадили да нешто буде боље.
Ана, када будеш имала времена и воље, волео бих да ми напишеш нешто о форум - театру. 

Форум позориште је, као један од облика «Позоришта потлачених», осмислио и развио током седамдесетих година двадесетог века бразилски позоришни педагог и редитељ Аугусто Боал, као специфичну врстуотвореног позоришта које својим представама реагује на актуелне, често врло осетљиве теме, посебно се фокусирајући на друштвене проблеме које је углавном тешко, али не и немогуће решити.

Наша школа је ушла у UNICEF-ов програм, па сам се и ја тако упознала с овим. Веома је примењиво, али ни мало лако. Захтева велику припрему и никада не знате где ће отићи. Међутим, на првом тромесечју седмог разреда моји ђаци нису имали ни један укор. Добро, то се сада променило, али сам била веома поносна на њих, тада.

А како убедити средњошколце да се "играју" игара за које ми знамо да ће им бити од користи, када је њима унапред све бееезвееезе и фуј?
Хвала, Ана. Слађо, питање највеће од свих!  Као психолог довијам се на различите начине да моји ђаци прихвате, рецимо, радионице из ненасилне комуникације. Један од рецепата јесте да, за почетак, у раду учествују само они који желе. Таквих се, ипак, нађе.
Биљана Лукић јун 21 '12
У школи у којој радим основан је и вршњачи тим за превенцију вршњачког насиља који су у свим одељењима школе приказали неке филмове и разговарали о врстама насиља. Та активност је трајала више од два месеца и мислим да су ученици пажљивије пратили и боље прихватали садржаје од својих другова. На несрећу та активност је покренута након случаја вршњачког насиља који су помно пратили медији и можда и више него што би требало, јер сензационалистички приступ оваквим негативним појавама не иде у прилог школи и ученицима. Дечак је повређен, то је евидентно и свима нам је жао због тога, али не би требало да се прича заврши на томе, јер медији нису навели шта је шкла предузела пре и након овог немилог догађаја, последице-тужба школи, суђење и наплата обештећења.
Слажете ли се са мном да су као појава интересантнија маса деце и ученика који су "тихи саучесници" у свему, јер својим нереаговањем заслужују титулу саучесника и равнодушно прате овако немиле догађаје. 
Већ сам рекао да су такви ученици велики проблем. Превенција и едукација и треба да иде у правцу оних који никако не би требало да буду посматрачи немилих догађаја.
Форум театар и тимови за вршњачку медијацију заиста могу бити од одличне помоћи у борби против насиља у школама, али генерално став друштва јесте врло често да се на насиље не реагује, а када стигне у стање кулминације, касно је за превенцију. Да ли постоје едукације за форум театар и ко их организује?
Слажем се са колегом Душаном. Законски гледано (али и из угла педагогије) тимовима су прилично везане руке. Због тога је једна од обавезних активности мог тима да најпре добро проучи закон. Такође, уз све законске перипетије и друге отежавајуће околности (пре свих реакције родитеља), поједини проблеми изгледају нерешиви.

Међутим, морам да похвалим мој тим да је прилично редован и прилично решен да изнађе решења, а и да превентивно реагује. Добро су подељени послови унутар тима и добро је вођен. Све наде полажем у чланове. :)
Морате бити члан групе да бисте писали поруку.