И постао сам педагошки саветник. Период честитања и разговора о томе је прошао и мој школски живот се наставио без разлике у односу на оно што је био....
Моје искрене честитке!
Добро је знати да се и код нас, бар с времена на време, на прави начин вреднује нечији рад. Лично мислим да, за све што сте досад урадили, заслужујете и неко веће признање. Ваш блог "Божанствена биологија" је савршен! Моје искрене честитке!
Добро је знати да се и код нас, бар с времена на време, на прави начин вреднује нечији рад. Лично мислим да, за све што сте досад урадили, заслужујете и неко веће призна...See more
Овако садржајна наставничка биографија нипошто није претресање папирологије, већ документовање преданог професионализма. Честитам!
Оно што ме брине у методологији "израде" педагошког саветника јесте могућност да и понека жаба дигне ногу видећи да се коњ поткива, тј. да неки почну да извлаче своју документацију о пропратним школским активностима и - ето нама саветника стручњака за фенг-шуи, макраме, вожњу по макадаму, израду колажа, украшавање перлицама и посне трпезе! Мени је најважније да је Дејан и пре и после звања одличан наставник своје области: биологије.Овако садржајна наставничка биографија нипошто није претресање папирологије, већ документовање преданог професионализма. Честитам!
Оно што ме брине у методологији "израде" педагошког...See more
Хвала Славици, Гордани и Весни на овако лепим речима. Подршка колега је ипак изнад свега. За последњу тврдњу Славице, морам да кажем да за себе ипак нисам сигуран, али с обзиром да сам највише од тебе научио о свему овоме (те позивајући се на лични пример), биће да је ипак обрнуто. :) Свакако се надам да ћу некоме овим текстом помоћи.
Да, решењем је предвиђено да обављам и саветодавне (да их тако назовем) послове у школи, али тренутно (док сам и помоћник директора) то већ јесте део мог посла (као што си претпоставила Славице), те се ништа значајно није променило. Када се следеће или које год већ године вратим потпуно у наставу, свакако ћу задржати то својство и колико сам разумео, биће дефинисано у четрдесеточасовној радној недељи.
И једно неслагање са тобом, Славице, морам да истакнем. Веома верујем да ћемо сви радити једнако добро и са 25 и више година. Мислим да је то пре свега до карактера, а занемариво до година. Знам много, мнооого примера који потврђују ову моју тврдњу на обе стране, да тако кажем. :) Весна, увек се провуче по која жаба, нема ту помоћи. :) Баш зато, моја жеља је да Ви и друге колеге конкуришете за звање (ако већ нисте), те да се на тај начин ипак издвоје светли примери (мада се такви примери увек издвајају).Хвала Славици, Гордани и Весни на овако лепим речима. Подршка колега је ипак изнад свега. За последњу тврдњу Славице, морам да кажем да за себе ипак нисам сигуран, али с обзиром да сам највише од тебе...See more
...нађе изговор! Сироти ђаци најбоље скенирају психолошке профиле својих наставника по томе коју скалу изговора користе у моменту кад им звизну кеца. Мени је најбезобразнији онај кад наставник каже да је његово/њено бодовање писмене вежбе праведно и избалансирано (имамо колеге које бодују до друге децимале), а не примете да им ученик није ни разумео задатак....нађе изговор! Сироти ђаци најбоље скенирају психолошке профиле својих наставника по томе коју скалу изговора користе у моменту кад им звизну кеца. Мени је најбезобразнији онај кад наставник каже да...See more
Камо лепе среће да је питање оцене тако једноставно и да зависи само од нас, од наших изговара или неких правилника. Чини ми се да је још гора ствар када упоређујем некад и сад. Игром случаја ту и тамо налетим на неки стари контролни задатак који би да га којим случајем дам ученицима данас, био готово нерешив, па се некако намеће површан закључак да смо били некада строжији и да су ученици више знали. А шта су знали? Да "лепо" испричају лекцију? То колико нас је образовни систем научио најбоље можемо видети данас. Ако су нас некада тако добро оцењивали, зашто су некадашњи одлични ђаци потиснути или су отишли и нашли срећу тамо у неком белом свету, а испливали они који су тада били просечни и испод просека? Тада смо се у школама спремали за једно, а дошло је нешто сасвим друго. Ученици данас живе у другачијем окружењу него деца пре петнаестак година. Растрзани између породице или бар онога што се зове породица, између онога што им нуде медији и забава, пољуљаних вредности, променили су игре. Нису они криви због тога. Ми смо успели да их натерамо да буду несамостални, саможиви и стално незадовољни. А за учење су потребне баш супротне особине. Да ли онда треба оценом да кажњавамо ученика за оно што је наша грешка? Оцена по мени треба да буде пре свега снажно мотивационо средство. Уосталом и Финска је доказала да оцене нису пресудне за знање, већ снажно мотивисан и задовољан ученик. Кад будемо у томе успели, онда нам питање оцене неће бити тако важно. Остаће само учење.Камо лепе среће да је питање оцене тако једноставно и да зависи само од нас, од наших изговара или неких правилника. Чини ми се да је још гора ствар када упоређујем некад и сад. Игром случаја ту и там...See more
Колега, капа доле! Ретко. осим у све ређим књижевним делима којих се још нисам дочепала, нађем туђе речи којим као да говорим ја. И чујем: и ја, и ја, и ја...
Стварно ме је дирнуло Ваше писмо,јер је то што сте написали, управо моје размишљање.
Разумем г-ђу Анкицу Бенчек,јер је у данашње време количина фрустрације таква,да човек стварно посумња у своја начела .Али само на тренутак .Немојмо се стално повлачити пред примитивизмом и неморалом,скривати се иза" већине" и што је најважније,немојмо томе учити нашу децу!Стварно ме је дирнуло Ваше писмо,јер је то што сте написали, управо моје размишљање.
Разумем г-ђу Анкицу Бенчек,јер је у данашње време количина фрустрације таква,да човек стварно посумња у свој...See more